Treći dan Ganza...

Trećeg dana Ganza pogledajte: 20h – Dance_Inn x Ganz – Simone Aughterlony, Petra Hrašćanec, Saša Božić (CH/DE/HR): Kompas @ Velika dvorana Teatra &TD Nemojmo se više pretvarati da nas udaljavanje iznenađuje. Započnimo tu, prije no što nas bliskost zarobi čvorovima nesporazuma. Ploveći oprezno prema razumijevanju stranca, a razumijevanja nema, zurimo u kompas. Promatraj kako igla oklijeva i skreće sa smjera; magnetsko odstupanje u blizini željenog. Mokri smo od suza ili od oluja, val koji slijedi nudi još jednog mornara i misao o zabranjenom. Osušene kapi pokazuju koliko je vremena prošlo i kakav je vjetar rastjerao oluju. Ponesi dimljene ribe i brdo soli za konzerviranje. Gledat ću te dok jedeš, baš kao što sam prije gledala druge. 21h Inge Gappmaier, Nina Gojić, Diana Meheik : Vježbanje pozornosti @ Galerija SC Dobro...

Drugi dan Ganza...

Drugog dana Ganza, 9. 12., posjetite: 18h Zašto neki krajolici ne mogu biti posuđeni? @ Foyer Teatra &TD Na dan izvedbe, 8. 12. 2017., predstava Posuđeni krajolik otkazuje se zbog negodovanja kupaca, iako je osoblje trgovine podržalo održavanje umjetničke intervencije u prostoru njihove poslovnice. Naime, nakon jučerašnje probe kupci trgovine, kao i prodavači iz okolnih trgovina, žalili su se da ih izvedba “ometa u kupnji”, budući da trgovinu ne doživljavaju kao prostor za bilo kakvu komunikaciju van kupnje, pogotovo u vrijeme blagdana. Zahvaljujemo zaposlenicima trgovine na spremnosti na suradnju i postavljamo neminovna pitanja: Zašto se izvedba otkazuje baš u hrvatskom shopping centru, a ne u nekom drugom društvu uznapredovalog kapitalizma? Kakvi su društveni uvjeti potrebni za odvijanje suvremene umjetnosti van prostora koji imaju isključivo takvu namjenu? Koja je uloga predrasuda u recepciji suvremene umjetnosti u hrvatskom društvu? Što na temelju ovog slučaja možemo zaključiti o odnosu javne sfere i tržišnih mehanizama? Kako umjetnost može ostvariti prostor za intervenciju u dominantni sustav vrijednosti? 20h Dance_Inn x Ganz – Simone Aughterlony, Petra Hrašćanec, Saša Božić (CH/DE/HR): Kompas @ Velika dvorana Teatra &TD // premijera, ulaz s pozivnicom Nemojmo se više pretvarati da nas udaljavanje iznenađuje. Započnimo tu, prije no što nas bliskost zarobi čvorovima nesporazuma. Ploveći oprezno prema razumijevanju stranca, a razumijevanja nema, zurimo u kompas. Promatraj kako igla oklijeva i skreće sa smjera; magnetsko odstupanje u blizini željenog. Mokri smo od suza ili od oluja, val koji slijedi nudi još jednog mornara i misao o zabranjenom. Osušene kapi pokazuju koliko je vremena prošlo i kakav je vjetar rastjerao oluju. Ponesi dimljene ribe i brdo soli za konzerviranje. Gledat ću te dok jedeš, baš kao što sam prije gledala...

Zašto neki krajolici ne mogu biti posuđeni?...

Razgovor o razlozima otkazivanja izvedbi “Posuđeni krajolik” u sklopu 7. Ganz novog festivala, subota, 9. 12., 18 h, Galerija SC, Studentski centar u Zagrebu, Savska cesta 25 Na dan izvedbe, 8. 12. 2017., predstava Posuđeni krajolik otkazuje se zbog negodovanja kupaca, iako je osoblje trgovine podržalo održavanje umjetničke intervencije u prostoru njihove poslovnice. Naime, nakon jučerašnje probe, kupci trgovine i prodavači iz okolnih trgovina žalili su se da ih izvedba “ometa u kupnji”, budući da trgovinu ne doživljavaju kao prostor za bilo kakvu komunikaciju van kupnje. Prethodno, upit za suradnju odbilo je dvanaest lanaca supermarketa u Zagrebu, uz najčešći argument o “umjetnosti koja će samo smetati kupcima” te da “hrvatski kupci nisu spremni na to”. Prethodna izdanja Posuđenog krajolika održana su u trgovačkim centrima u petnaest europskih, američkih i azijskih gradove (Nuuk, Son, Bodo, Inderoy, Cincinnati, Oslo, Kortrijk, Brussels , Reykjavik, Klaipeda, Leuven, Bergen, Aalst, Stamsund i Yokohama) uz pozitivne reakcije kritike, publike i kupaca, tj. slučajne publike.  Izvedba se sastoji od niza malih, interaktivnih, suptilnih i duhovitih akcija te se u potpunosti stapa s prostorom u kojem se odvija i ni na koji način ne ometa normalno funkcioniranje trgovine. Također, izvođači ulaze u interakciju samo s onom publikom koja odabire sudjelovati preuzimanjem slušalica na početku izvedbe. Zbog izmještenosti iz kazališta te otvorenosti slučajnim publikama, izvedba Posuđeni krajolik spada u polje relacijske umjetnosti koja je duboko društvena te uspostavlja privremene zajednice. Pri selekciji predstave za Ganz novi festival, naš je cilj bio učiniti takvu izvedbenu umjetnost dostupnijom u lokalnom kontekstu, jer smatramo da inspirira i gradi javnu sferu. Jedna od naših odluka koja proizlazi iz ovakvog stava jest i da su ulaznice na sve programe festivala besplatne. Zahvaljujemo zaposlenicima trgovine na spremnosti na suradnju i postavljamo neminovna pitanja: Zašto se izvedba otkazuje baš u hrvatskom shopping centru, a ne u nekom drugom...

Otkazan Borrowed Landscape...

Zbog nepredviđenih okolnosti, otkazuje se današnja izvedba Borrowed Landscape od 17 sati u bio&bio u Radničkoj. Isprike svima koji su slali rezervacije za današnji termin. O sutrašnjoj izvedbi (9. 12.) i novoj lokaciji obavijestit ćemo vas naknadno! Ganz novi...

Prvi dan Ganza...

Evo nam i prvog dana zimskoga dijela Ganza! Program za danas donosi: 17-19h Heine Avdal & Yukiko Shinozaki / fieldworks (BE/NO/JP): Borrowed Landscapes @ bio & bio trgovina, Radnička 49 Borrowed Landscape serija je izvedbi inspiriranih različitim lokacijama, postavljenih u raznolike privatne i javne prostore. Prijašnja izdanja odvila su se u modeliranoj kući, trgovačkom centru i foajeu teatra, a u zagrebačkoj verziji odvit će se 8. i 9. 12. u sklopu 7. po redu Ganz novog festivala, u bio&bio trgovini u Radničkoj 49 (kod Super Konzuma Radnička). Zbog ograničenog broja slušalica ulaznice za Borrowed Landscape treba rezervirati. Obavezna rezervacija na ganznovifestival@gmail.com. 21h  Dance_Inn x Ganz – Mette Edvardsen (BE): No Title @ Galerija SC O predstavi No Title Mette kaže: “S predstavom No Title započela sam tamo gdje je moja posljednja predstava završila. U predstavi Black nevidljive objekte učinila sam vidljivima imenujući ih i stavljajući ih u prostor. Bila sam opsjednuta s onim što je ovdje, a sada gledam u ono što nije kako bi aktivirala i proizvela misli i imaginacije. U ovom novome djelu upućujem postojanje preko negacije. Jednom kada ostaviš iza sebe ono što nije, otvori se perespektiva prema svemu što je tu. Ovaj rad nastavlja predstavu s jezičnim mogućnostima i ograničenjima, i onima samog postojanja, u vremenu i prostoru.” 22h Inge Gappmaier, Nina Gojić, Diana Meheik: Vježbanje pozornosti @ Galerija SC Vježbanje pozornosti poziva gledatelje/ice na gledanje izvedbi s posebnim gledateljskim taskovima te na artikulaciju svog iskustva tijekom zasebnih diskusija. Taskovi se često koriste tijekom stvaranja izvedbi kako bi se generirao materijal. Obrtanje ove logike da bi se koristila kao princip gledanja pojačava našu uključenost kao gledatelja/ice i (iznova) postavlja pitanje gledateljskog rada koje postaje sve prisutnije u suvremenim izvedbenim umjetnostima. Izvedbe koje ćemo gledati s taskovima na ovogodišnjem Ganzu jesu No Title Mette Edvardsen i Kompas...

Posudi svoj krajolik na 7. Ganzu...

Borrowed Landscape serija je izvedbi inspiriranih različitim lokacijama, postavljenih u raznolike privatne i javne prostore. Prijašnja izdanja odvila su se u modeliranoj kući, trgovačkom centru i foajeu teatra, a u zagrebačkoj verziji odvit će se 8. i 9. 12. u sklopu 7. po redu Ganz novog festivala, u bio&bio trgovini u Radničkoj 49 (kod Super Konzuma Radnička). Naslov ovog projekta izvedenica je japanske riječi shakkei. Referira se na tehniku korištenu u tradicionalnom japanskom dizajniranju vrtova i integraciji postojećeg krajolika u kompoziciju vrta. Ovaj se pristup odražava na jedinstven način na koji Heine Avdal i Yukiko Shinozaki zajedno donose različite stvarnosti na specifična, urbana mjesta koja izabiru za istraživanje. Avdalove i Shinozakine inventivne, suptilne i često humoristične interakcije s odabranim lokacijama, njihovi pomalo pretjerani pokreti ili neprimjerene akcije i genijalni soundscapeovi osmišljeni su od strane dugogodišnjega suradnika Fabricea Moineta. Umeću i poeziju u te prostore koji definiraju naše osobne i profesionalne živote. Istovremeno, hibridne stvarnosti kreirane na ovaj način, pozivaju (slučajnu) publiku da zastanu i obrate pažnju, da budu u interakciji i da iskuse ove obične prostore na drugačiji način te da ponovo promisle pojam svakodnevice. fieldworksove primamljive izvedbe otkrivaju naše rutine, osvještavaju način na koji su prostori koje koristimo svakoga dana konstruirani te kako se krećemo i kako smo primorani koristiti ih. Zbog ograničenog broja slušalica ulaznice za Borrowed Landscape treba rezervirati. Obavezna rezervacija na ganznovifestival@gmail.com. Kad: 8.12. u 17-19 sati te 9.12. u 12-14 sati (izvedba traje pola sata i publika može doći bilo kada unutar dvosatnog termina) Lokacija: bio&bio trgovina, Radnička cesta 49 (kod Super Konzuma Radnička) *** Koncept i režija: Heine Avdal, Yukiko Shinozaki Izvode: Heine Avdal, Fabrice Moinet, Šiško Horvat- Majcan, Lana Hosni, Nataša Kopeč, Nina Kurtela, Hrvoje Perc, Ivana Rončević Avdal i Shinozaki zajedno stvaraju kroz svoju kompaniju fieldworks. Od...

Razgovor s Matthiasom Lilienthalom...

Pretprogram 7. Ganz novog festivala u četvrtak, 7. 12. 2017.. od 16-19:30, u Galeriji SC, donosi razgovor i predavanje s Matthiasom Lilienthalom. Prvi blok razgovora održat će se od 16-17:30, a drugi, nakon pauze s malim domjenkom, od 18:19:30. Ulaz je besplatan! Matthias Lilienthal studirao je kazalište, povijest i njemačke studije. Svoju karijeru u kazalištu započeo je 1979. Bio je glavni dramaturg u njemačkom kazalištu Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz pod vodstvom Franka Castorfa od 1992. do 1999., gdje je pokrenuo, između ostalog, suradnju s Christophom Marthalerom i Christophom Schlingensiefom. Od 2003. do 2012. bio je umjetnički ravnatelj HAU-a (Hebbel am Ufer) u Berlinu. Tijekom tog razdoblja producirao je projekte Rimini Protokolla i drugih danas etabliranih autora, npr. Constanze Macrasa, Chrisa Kondeka, Hansa-Wernera Kroesingera, Mette Ingvartsen i Jeremyja Wadea. Za vrijeme njegova vodstva, jedan od vodećih kazališnih časopisa Theater Heute proglasio je HAU kazalištem 2004., a 2007. HAU je dobio njemačku dizajnersku nagradu za svoju kampanju sa Neuköllnskim boksačima.   Bio je umjetnički direktor prestižnoga Theater der Welt festivala 2002. u Bonnu, Düsseldorfu, Kölnu i Duisburgu. Tada je razvio projekt X Wohnungen (X Apartments), format koji je od tada tri puta gostovao u različitim četvrtima Berlina te je prilagođen za Beč, Caracas, Istanbul, São Paulo, Varšavu, Johannesburg, Mannheim, Beirut i druge svjetske gradove. X Wohnungen je festival koji vas kroz tri moguće ture, na kojima vas očekuje osam performativnih produkcija, vodi kroz berlinske četvrti Schöneberg i Märkisches Viertel. Festivalska parkurovska struktura vodila je gledatelje od gradskih kazališta do privatnih stanova, uključujući tako stvarnosti urbanoga prostora u projekt te zamagljujući granice između privatnoga i javnoga, kao i stvarnosti i fikcije. Festival vodi na turu kroz privatne domove – te brižno zaštićene prostore gdje ljudska bića odigravaju najveći dio svojih života, svoje konflikte, radosti, nade, razočaranja, sigurni od...

Završen natječaj za Borrowed Landscape...

Dragi svi, već smo dobili gomilicu odličnih kandidata za izvođače/ice Borrowed Landscape, pa da ne odugovlačimo dalje, mi sretni, oni sretni, natječaj se zatvara ranije nego što smo mislili da će biti potrebno. Hvala svima koji su...

Ganz poziva izvođače/ice na suradnju...

Pozivamo izvođačice i izvođače da nam se jave za suradnju na projektu Borrowed Landscape (Posuđen krajolik) Heinea Avdala i Yukiko Shinozaki / fieldworks, u sklopu 7. Ganz novog festivala. U zagrebačkoj varijanti izvedbe, Borrowed Landscape (Posuđen krajolik) sastojat će se od niza inventivnih, suptilnih i često duhovitih interakcija s lokacijom trgovačkog centra. Termini proba su 6. i 7. 12. a izvedbe su 8. i 9. 12. 2017. Sve zainteresirane pozivamo da uz prijavu pošaljete vaš CV s kontaktom do 1. 12. na e-mail ganznovifestival@gmail.com. Honorar osiguran. Gostovanje Heine Avdala i Yukiko Shinozaki/fieldworks realizira se u sklopu SC-ovog europskog projekta apap-Performing Europe 2020. Sufinancirano sredstvima Programa Europske Unije Kreativna Europa. Uz potporu Flanders State of the...